Awokado właściwości

Awokado jest owocem, chociaż wyglądem i smakiem bardziej przypomina warzywo. Pochodzi z Meksyku, w przeszłości stanowiło podstawę diety Azteków. Rosnące na drzewach owoce o gruszkowatym kształcie, nazywane są również „gruszką smaczliwką” lub „gruszką aligatora”.

Awokado zalety

Jest to owoc bardzo tłusty, z niewielką ilością cukrów. Korzystne właściwości awokado wynikają z bardzo dobrych proporcji zawarych w nim tłuszczy: omega 3 do omega 6 i omega 9. Dieta awokado niesie ze sobą duże korzyści zdrowotne, ze względu na bogactwo zawartych w nim witamin i minerałów. Są to zarówno witaminy rozpuszczalne w wodzie (B,C), jak też w tłuszczach (E, A). Awokado dieta zaopatruje organizm w wapń, żelazo, magnez, potas, fosfor, sód i cynk. Ilość cennego potasu jest nawet większa niż w bananach, dlatego awokado właściwości to szansa na regulację działania układu nerwowego, krwionośnego oraz pracy serca. Awokado witaminy to o wiele lepsza opcja niż te z apteki.

Awokado kcal

Na 100g owocu przypada 160kcal. Awokado kcal jest wysokie lecz niska zawartość cukrów powoduje, że spożywanie tego owocu pomaga zachować dobrą figurę. Do tego zachować młodość. Nie bez znaczenia jest również działanie jako afrodyzjakJak obrać awokado?

Skórka jest miękka, obieranie więc nie stanowi trudnści. W środku znajdziemy dużą kulistą pestkę.

Awokado ze względu na swój delikatny smak, nadaje się zarówno do potraw słodkich jak też słonych. Można dodawać je np. do koktajli, sałatek, deserów. Dobrze smakuje masło z awokado, doprawione pieprzem, solą i czosnkiem. Wspaniale komponuje się również z jajkiem.