Wiele osób, chcących postawić swoje pierwsze kroki w biznesie decyduje się otworzyć swój własny sklep internetowy. Współcześnie, w dobie nowych technologii i skutecznego marketingu internetowego jest to bowiem dusza szansa na rozwinięcie skrzydeł oraz godny zarobek. Otwarcie sklepu online trzeba potraktować oczywiście, jak każdą inną działalność gospodarczą i opracować wcześniej dokładny plan oraz strategię działania.
Wybór platformy e-commerce
Zacząć oczywiście trzeba od podstawowej kwestii, jaką jest wybór odpowiedniej platformy zakupowej, na której dany sklep będzie działał. Mogą być to systemy typu open source dostępne do pobrania i postawienia na serwerze całkowicie za darmo. Potrzebny jest wybór odpowiedniego dla strony szablonu i można przystąpić do prac budowy strony. Warunkiem jest jedynie posiadanie własnego serwera od jednej z firm hostingowych. Można również postawić na nieco inne rozwiązanie, bowiem oprogramowanie typu SaaS, które jest dostępne za opłatą lub miesięcznym abonamentem. Jest to kompletna usługa, która działa w oparciu o chmurę, w której przechowywane są wszystkie dane. Nie trzeba mieć tu, więc własnego serwera. Sklep internetowy działający w tym systemie nie wymaga aż tylu modyfikacji, co często przy oprogramowaniu typu open source, a wprowadzanie zmian jest niekiedy o wiele bardziej intuicyjne.
Promowanie sklepu w Internecie
Platforma e-commerce wybrana, strona została już zbudowana, a sklep uruchomiony, a więc czas na jego promocję, jak, więc najskuteczniej to zrobić? Jeśli jest to sklep internetowy to najlepszym sposobem promować go właśnie w Internecie. Digital marketing umożliwia promowanie strony za pomocą różnych kanałów, a najpopularniejszymi z nich są obecnie np. pozycjonowanie, kampanie reklam płatnych, video marketing, content marketing, czy social media. Każdy z wymienionych kanałów marketingowych rządzi się swoimi prawami i wymaga szczegółowego rozeznania się w temacie. Potrzebne jest również indywidualne podejście, gdyż wybór sposobu promowania powinien być dostosowany do branży i produktów, jakie sprzedaje dany sklep internetowy. Będąc laikiem, warto więc zwrócić się do profesjonalnej firmy np. Cheepro, która od lat pomaga sklepom internetowym zaistnieć, właśnie za pomocą marketingu internetowego.
Cykliczne akcje promocyjne
Prowadząc handel elektroniczny, warto wdrożyć do swojej strategii cykliczne promocje, czy inne akcje, skierowane dla klientów, gdyż, jak wiadomo, nie ma takiej osoby, która nie lubiłaby promocji. Można zastanowić się również nad programem lojalnościowym dla stałych klientów. Jest to działanie dwustronne. Klient, zbierając punkty lojalnościowe może osiągnąć określoną korzyść, a marka buduje w ten sposób zaufanie i zarabia na lojalność klienta.