3 najpopularniejsze mity na temat odchudzania
Dieta,  Lifestyle

3 najpopularniejsze mity na temat odchudzania

Pewnie nieraz próbowałaś podejść do próby zrzucenia kilku kilogramów. Może poszukiwałaś informacji w sieci lub książkach. Wciąż obecne są w nich mity na temat odchudzania. Żyjemy w społeczeństwie kultu szczupłego ciała, które często powiela niezdrowe i szkodliwe treści. Dziś się nimi rozprawimy!

Mity na temat odchudzania – nr 1. Nie jedz kolacji po godzinie 18:00

To jeden z najpopularniejszych mitów, jakie słyszymy chyba codziennie. Stosowały go nasze babcie i mamy. Niestety można również dziś o nim przeczytać, ale też usłyszeć od koleżanek czy bliskiej rodziny.

Takie mity na temat odchudzania można dziś włożyć między bajki, bo najnowsze badania pokazują, że spożywanie ostatniego posiłku o godzinie 18 wcale nam nie pomaga. Jedząc posiłek o tej godzinie narażamy się na to, że będziemy chcieli sięgnąć po coś do lodówki w późnych godzinach nocnych, zaczniemy podjadać między posiłkami, a rano spożyjemy znacznie obfitsze śniadanie.

Należy pamiętać, że nasz organizm nie zwalnia trawienia i metabolizmu w magiczny sposób w nocy. Trawimy wtedy tak samo jak w dzień. Nic nam się nie wyłącza. Nasze ciało i organy dalej pracują.

Ostatni posiłek najlepiej spożyć około 2-3 godzin przed snem. Wtedy też nie będziemy czuli się ani głodni, ani nie poczujemy ciężkości na żołądku. Kolacja powinna być lekka i bogata we wszystkie składniki odżywcze.

Mity na temat odchudzania – nr 2. Głodówka to najlepszy sposób na schudnięcie

Mity na temat odchudzania również te głodówkowe mają się całkiem dobrze. Choć wiemy, że długotrwałe głodówki są bardzo niezdrowe i mogą spowodować ogromne spustoszenie naszego organizmu, wciąż je powielamy.

Diety głodówkowe są bardzo niskokaloryczne i ubogie w składniki odżywcze przez co mogą prowadzić do licznych niedoborów w naszym organizmie. Do prawidłowego funkcjonowania potrzebujemy wszystkich tych składników, w odpowiednich ilościach. Muszą się tam znaleźć zarówno węglowodany, tłuszcze, białka, witaminy i minerały.

Dzięki takim dietom możemy bardzo szybko schudnąć, ale równie szybko nasza waga wróci do poprzedniego stanu. Nie możemy odżywiać się w ten sposób przez dłuższy czas i będziemy potrzebowali powrotu do poprzedniego sposobu odżywiania lub po prostu zwiększenia ilości kalorii i innych składników, a to zapewni nam efekt jo-jo.

Diety głodówkowe znacząco spowalniają metabolizm i mają negatywny wpływ na naszą gospodarkę hormonalną.

Zarówno krótko, jak i długotrwałe głodówki są niewskazane i nie przynoszą żadnych rezultatów, oprócz pogorszenia naszego ogólnego stanu zdrowia.

Mity na temat odchudzania – nr 3. Musisz całkowicie zrezygnować ze słodyczy

NIE musisz całkowicie zrezygnować ze słodyczy
NIE musisz całkowicie zrezygnować ze słodyczy

Kolejne mity na temat odchudzania dotyczą oczywiście słodyczy. Wszędzie słyszymy głosy o tym by podczas odchudzania nie spożywać ich w ogóle.

Jednak nie jest to dobre rozwiązanie. Wszystko należy spożywać z umiarem, również słodycze. Jeśli drastycznie z nich zrezygnujemy w efekcie po każdym odstępstwie będziemy czuć się źle. A przecież chodzi nam o całość naszego zdrowia, również psychicznego. Dieta ma być również przyjemnością i nauczyć nas po prostu lepszego sposobu odżywiania.

Do tego nie każde słodycze są złe. Możemy przygotować w domu, samodzielnie słodycze z zamiennikami cukru lub z jego mniejszą ilością. Nie zrobi nam też nic złego kilka kostek czekolady. Najlepiej jednak spożywać i wybierać te lepszej jakości, zdrowe słodycze – nie batony i ciastka.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.