nathan dumlao THuXXQQmel0 unsplash 1
Kuchnia

3 powody, dlaczego warto jeść awokado

Dlaczego warto jeść awokado? Kremowe, aksamitne i o łagodnym, maślanym smaku. Istnieje wiele odmian tego tropikalnego owocu, a każdą z nich łączy jedno – są niezwykle wartościowe dla naszego zdrowia.

Awokado pełne odżywczych składników

Te maślane owoce to prawdziwa bomba odżywcza. Są pełne jednonienasyconych kwasów tłuszczowych i witamin, szczególnie tych z grupy B o raz witamin C, E oraz K. Mają też więcej dobrze przyswajalnego błonnika niż inne owoce, a także minerałów takich jak żelazo, potas i miedź. Nie zawierają przy tym cholesterolu ani sodu i mają niską zawartość tłuszczów nasyconych.

Dlaczego warto jeść awokado, choć jest tłuste?

Chociaż większość kalorii w awokado pochodzi z tłuszczu, nie ma się czego obawiać. Awokado pełne jest zdrowych tłuszczów, które pomagają utrzymać uczucie sytości na dłużej. Kwas oleinowy, występujący również w oliwie z oliwek, wpływa na obniżenie stanów zapalnych w organizmie i wspomaga pracę serca. Odżywia od wewnątrz Twoją skórę i ułatwia wchłanianie witamin.

Awokado

Awokado na poprawę humoru

W swoim składzie awokado zawiera również dużo kwasu foliowego. Pokarmy w niego bogate mogą pomóc w zmniejszaniu ryzyka wystąpienia depresji. Kwas foliowy pomaga zapobiegać gromadzeniu się homocysteiny. Jej wysoki poziom wiąże się z występowaniem chorób układu naczyniowo sercowego, upośledzeniem krążenia i tym samym ograniczeniem dostarczania substancji odżywczych do mózgu. Obniżając jej poziom, awokado przyczynia się też do zwiększenia produkcji dopaminy, serotoniny oraz norepinefryny. To właśnie te neuroprzekaźniki odpowiadają za Twój dobry nastrój i spokojny sen.

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Awokado właściwości

Awokado jest owocem, chociaż wyglądem i smakiem bardziej przypomina warzywo. Pochodzi z Meksyku, w przeszłości stanowiło podstawę diety Azteków. Rosnące na drzewach owoce o gruszkowatym kształcie, nazywane są również „gruszką smaczliwką” lub „gruszką aligatora”.

Awokado zalety

Jest to owoc bardzo tłusty, z niewielką ilością cukrów. Korzystne właściwości awokado wynikają z bardzo dobrych proporcji zawarych w nim tłuszczy: omega 3 do omega 6 i omega 9. Dieta awokado niesie ze sobą duże korzyści zdrowotne, ze względu na bogactwo zawartych w nim witamin i minerałów. Są to zarówno witaminy rozpuszczalne w wodzie (B,C), jak też w tłuszczach (E, A). Awokado dieta zaopatruje organizm w wapń, żelazo, magnez, potas, fosfor, sód i cynk. Ilość cennego potasu jest nawet większa niż w bananach, dlatego awokado właściwości to szansa na regulację działania układu nerwowego, krwionośnego oraz pracy serca. Awokado witaminy to o wiele lepsza opcja niż te z apteki.

Awokado kcal

Na 100g owocu przypada 160kcal. Awokado kcal jest wysokie lecz niska zawartość cukrów powoduje, że spożywanie tego owocu pomaga zachować dobrą figurę. Do tego zachować młodość. Nie bez znaczenia jest również działanie jako afrodyzjakJak obrać awokado?

Skórka jest miękka, obieranie więc nie stanowi trudnści. W środku znajdziemy dużą kulistą pestkę.

Awokado ze względu na swój delikatny smak, nadaje się zarówno do potraw słodkich jak też słonych. Można dodawać je np. do koktajli, sałatek, deserów. Dobrze smakuje masło z awokado, doprawione pieprzem, solą i czosnkiem. Wspaniale komponuje się również z jajkiem.