Skakanka – nie tylko dla dzieci

Skakanka – nie tylko dla dzieci

W dzisiejszych czasach mamy coraz mniej czasu na spędzanie czasu z dziećmi i aktywność fizyczną pomimo tego, że portale społecznościowe pękają w szwach od sposobów na smukłe ciało. Skakanka to bardzo wdzięczny atrybut nie tylko dzieci, które niesie dużo zabawy ale również i dla dorosłych.

Regularne skakanie na skakance może przyczynić się do utraty niezbędnych kilogramów, gdyż skakanie przez 30 minut dziennie powoduje, że tracimy 300-400 kcal. Ponadto jest to idealny pomysł na rozgrzewkę przed treningiem. Niestety bardzo często pomijana doprowadza do wielu kontuzji stawu skokowego czy kolanowego. Tego należy uniknąć gdy chcemy osiągnąć swój cel. Skoki na skakance to bardzo intensywny trening, który obciąża stawy. Do tego typu zadań należy się przygotować.

Aby ćwiczenia na skakance były dobrze wykonywane musisz skakać nisko, na palcach.

Sylwetka powinna być wyprostowana. Barki cofnięte do tyłu a łokcie skierowane jak najbliżej tułowia. Do prawidłowego skakania wykorzystuj tylko i wyłącznie dłoni a nie barków.

Jakie korzyści niesie za sobą skakanie na skakance?

Skakanie na skakance niesie za sobą wiele korzyści, pomimo wszystko ta forma ćwiczenia wybierana jest przede wszystkim przez osoby, które chcą popracować nad szybkością czyli piłkarze ręczni, skocznością tj. siatkarze lub nad koordynacją ruchową czyli bokserzy, kick – boxing. Ponadto regularne skakanie na skakance przyczynia się do:

  • Wzmocnienia mięśni brzucha, nóg, łydek,
  • Zwiększa elastyczność i sprawność stawu skokowego,
  • Zwiększa wydolność organizmu, przyczynia się do zmniejszenia ryzyka zawału serca gdyż organizm jest bardziej dotleniony.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.