Podjadanie z głową (a najlepiej wcale)!

Podjadaj z głową (a najlepiej wcale)!

Tak, tak. Patrzysz na siebie w lustrze i czujesz, że musisz schudnąć. Nie podobasz się sobie, może nawet wręcz sobą gardzisz – ale nic nie możesz poradzić na to, że przyzwyczaiłaś że podjadanie przekąsek, czegokolwiek, co ma w sobie cukier w razie nagłego spadku humoru, energii czy po prostu z powodu zachcianki (bo np. okres) powoduje tycie.

Rodzina się śmieje i docina, ale nie robi nic, żeby Ci pomóc. Nic a nic. Tak naprawdę to nawet Cię nie wspiera!

A co, jeśli możesz nad tym zapanować…sama?

3 słowa : zacznij. jeść. zdrowo.

Możesz powiedzieć „hej, to nie takie proste!”…ale to JEST proste. To tylko kwestia nastawienia i odpowiedniej motywacji. Kwestia tego, czy wierzysz w to, że dasz radę, czy nie. Ale jeżeli nie – żadna dieta nie pomoże na dłuższą metę. Więc jeśli masz problem z wiarą w siebie, to najpierw musisz rozwiązać ten problem – najlepiej z psychologiem. Bo inaczej nie ma sensu, żebyś się katowała, skoro i tak nic Ci z tego nie przyjdzie.

Ale zakładam, że jednak motywację masz. A skoro tak – marsz zebrać informacje na temat warzyw, owoców, zdrowej żywności i superfoods.

Wiadomo, że nie chodzi tu o to, żeby zaraz zostać wykwalifikowanym dietetykiem, ale mieć jakieś pojęcie o tym wszystkim. Mieć świadomość, że piramida żywnościowa to nie tylko jakiś tam rysuneczek, a ważna wskazówka żywieniowa. I przede wszystkim – przestać podjadać słodycze i przetworzone. Zamiast tego proponuję :

1. migdały i inne orzechy

Chrupkie, dobre, bogate w omega3, dodają energii i usprawniają procesy myślowe. Idealne jako alternatywa dla chipsów czy słonych paluszków.

2. ulubione warzywa + dip tzatziki

Najlepiej nadają się do tego warzywa twarde, takie jak marchewka, ogórek, nieugotowany kalafior, brokuł czy papryka, ale nikt nie broni zaeksperymentować np. z kukurydzą. Choć z nią trzeba uważać, bo zawiera sporo celulozy, której nasz organizm nie trawi, więc może spowodować problemy z wypróżnianiem się.

3. musli z jogurtem

Po prostu : pyszne i syte. Więcej nie trzeba.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.