O czym należy wiedzieć, aby podjąć się redukcji masy tłuszczowej

O czym należy wiedzieć, aby podjąć się redukcji masy tłuszczowej
Jak zrzucić wagę

Proste odchudzanie, czyli redukcja tłuszczu z głową i dlaczego nie warto przyspieszać całego procesu.

Im bliżej lata, tym coraz więcej osób zaczyna rozważać podjęcie się działań prowadzących do redukcji zbędnej i nieestetycznej masy tłuszczowej. Niektórzy do takiego wniosku dochodzą dopiero w czerwcu bądź w lipcu. Niestety, jest to długi proces i żadna dieta „cud” nie pomoże. Dla takich osób rekomendowane jest trzymanie się kilku prostych zasad, które gwarantują stopniowe, ale skuteczne i zdrowe odchudzanie. A więc jakie to zasady?

1. Deficyt kaloryczny

Żadna dieta nie będzie skuteczna, jeżeli nie zostanie zachowany ujemny bilans kalorii. Jest to prosta zasada, która jest gwarancją skutecznej redukcji masy ciała. Najbezpieczniej jest zmniejszenie tej puli o 300 kalorii od swojego zapotrzebowania (np. kiedy nasze zapotrzebowanie dzienne to 2300kcal, ucinając 300kcal spożywamy jedynie 2000kcal).

2. Treningi siłowe i aerobowe

Wbrew pozorom, kobiety również powinny przerzucać ciężary na siłowni. Umożliwi to utrzymanie masy mięśniowej pomimo procesów katabolicznych zachodzących w tym czasie w organizmie. Dzięki temu, po odchudzaniu ciało będzie jędrne i silne.


Zobacz Kalkulator BMI


3. Regularne ładowania węglowodanami

Deficyt kaloryczny nie jest czymś normalnym dla organizmu. Spadek wagi traktowany jest jako zagrożenie życia. Przez to też organizm podejmuje działania, które mają na celu spowolnienie całego procesu. Podnosi się poziom kortyzolu, czyli hormonu stresu, spada poziom leptyny i innych hormonów regulujących poczucie sytości oraz głodu. W takiej sytuacji wpływa to negatywnie na spadek wagi. Rozwiązaniem na ten problem jest ładowanie węglowodanami.

Polega to na tym, że w dwa wyznaczone dni nietreningowe (następujące po sobie np. poniedziałek, wtorek), ustalamy pulę kalorii, potrzebną do utrzymania naszej wagi oraz zwiększamy znacząco liczbę spożywanych węglowodanów (4-6 gramów na kilogram masy ciała). W przypadku tłuszczu nie należy przekraczać 50 gramów dziennie. Po dwóch takich dniach można dalej zrzucać zbędne kilogramy. 3-4 tygodnie później wystarczy powtórzyć tę czynność.  W ten sposób unikniemy stagnacji i będziemy czuli się znacznie lepiej podczas tak ciężkiego procesu jakim jest odchudzanie.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za reklamowy produkt i nie pośredniczy w sprzedaży produktu.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.