Podstawowe ćwiczenia, które należy wykonywać, aby osiągnąć zgrabną sylwetkę

Podstawowe ćwiczenia, które należy wykonywać, aby osiągnąć zgrabną sylwetkę

Wiele kobiet odwiedzając po raz pierwszy siłownię nie ma zielonego pojęcia o tym, jak zacząć, które ćwiczenia wykonywać czy też jak je wykonywać. W tym artykule postaram się wymienić i opisać podstawowe ćwiczenia, jakie powinny znaleźć się każdym programie treningowym bez względu na poziom wytrenowania.

Przysiady

Jest to świetne ćwiczenie, które jest w stanie zbudować silne nogi i pupę. Co więcej, jest to ćwiczenie złożone, angażujące większe grupy mięśniowe, co wspomaga wydzielanie się różnych hormonów anabolicznych, które z kolei zapewniają rozwój całej sylwetki. Należy pamiętać jednak, aby zachować prawidłową technikę, ponieważ ćwiczenie tak ciężkie może być niezwykle kontuzjogenne.

Martwe ciągi

Podobnie jak przysiady angażuje ono również nogi, brzuch, ale też dolną część pleców (odcinek lędźwiowy), czyli tzw. prostowniki grzbietu. Jest to ćwiczenie tak intensywne, że ćwiczy ono większość mięśni w jednym prostym ruchu. Tutaj również należy pamiętać o prawidłowej technice i unikaniu tzw. „kociego grzbietu”, czyli wygięcia pleców w odcinku lędźwiowym.

Podciąganie na drążku

Może się wydawać to trudne szczególnie dla kobiet, ale po odpowiednim przygotowaniu i treningu mogą również wykonywać to ćwiczenie. Progresywne dążenie do osiągnięcia pierwszego podciągnięcia w znaczny sposób zwiększy siłę mięśni przedramion, dwugłowych ramion oraz górnej części pleców.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.